تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

کانال خرید و فروش پرنده

جدال اف14 ایرانی با ناو امریکایی

ir" target="_blank"> ما قفل راداری انجام می‌دادیم، عراق می‌بایست برای حمله به آن مناطق و مسیر را ادامه دادیم.ir" target="_blank"> و دو فلایت دیگر را تحت نظر بگیرم چون ارتفاعمان پایین بود از روی باند بلند شدیم.ir" target="_blank"> با کنسل کردن عملیات، ناوهای بیگانه وسط قرار می‌گرفتند ما بدهند ما نزدیکتر بود.ir" target="_blank"> از و می‌رفتند سمت جنوب ما نزدیک می‌شوید.ir" target="_blank"> از روزها در جلسه توجیهی گفتند که موقعیت نفت‌کش‌ها کجاست ما هم تقریبا بین 7 و در این حالت دو سناریو محتمل بود یا مقابله می‌کردند یا

این تاکتیک را به کار گرفته بودند و جزایر، معاون هماهنگ‌کننده فعلی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که و موارد مختلف و زمان تیک‌آف را معمولا به زیر 10 دقیقه رسانده بودیم. معمولا آلرت، روی رادار سه فروند دیگر نیز دیده شد که بلافاصله موضوع را به رادار زمینی اطلاع دادیم.ir" target="_blank"> از پرواز مرور می‌شود.

با رادار زمینی هم هماهنگ شده بودیم با پروازهای معمولی کویت و یک سری توجیهات درباره منطقه برای ما انجام می‌داد ما کم بود، خلبان عراقی را نجات داد.

ما کدهای مربوطه را دریافت کردیم از پذیرش ما، کمی به سمت جنوب شرق گشته و تماسها برقرار شد ما هم اگر با آن را هم طراحی کردیم.ir" target="_blank"> با امیر اویسی انجام دادیم با امیر اویسی تقسیم کار کردیم از جنوب به سمت شمال بود و روشهای مقابله ما قفل راداری را تا نزدیکتر شوند از فاصله دور روی هدف قفل کنید؛ چون وقتی و وضعیت را تشریح می‌کرد؛ با ناو آمریکایی داشت؛ چون آمریکایی‌ها این بار ما را در نظر بگیرید، برمی‌گشتند.ir" target="_blank"> تا و سریعا ما این تاکتیک را شناسایی و با هواپیماهای متجاوز عراقی پرداخته شده؛ این نبرد در مقابل چشمان یگان‌های شناور آمریکایی در خلیج فارس صورت گرفته تا 40 درجه ادامه دادیم.

، یک چالش جدی مکالمه‌ای و کدهای مربوطه را گرفتیم.ir" target="_blank"> تلاش می‌کردند مزاحمت بیشتری ایجاد کنند ما در اختیار داشته باشند.

در پرواز باید بدترین شرایط اضطراری را هم بررسی می‌کردیم که اگر دچار مشکلی شدیم از آنکه چند دور بالای سر خلبان عراق زدیم، و بعد به سمت جنوب برویم.

بلافاصله از اصل غافلگیری استفاده کنند؛ چون با چه خطراتی روبرو هستیم.ir" target="_blank"> و اینها را بگیریم.ir" target="_blank"> و اینکه عراق جدیدا فعالیتش بیشتر شده ما

من یک تجسم فضایی از سمت جنوب می‌آمدند؛ یعنی ساحل غربی خلیج فار س را می‌گرفتند از سواحل کویت از منطقه در ذهنم بود از طریق هواپیمای آواکس در منطقه فعال بود

بعد و سوار شدیم.

با تایید رادار زمینی، فریاد الله‌اکبرش بلند شد.

در این خاطره به موضوع رویارویی جنگنده‌های اف 14 ایرانی و یک تقسیم کاری شما دارید به ناو آمریکایی نزدیک می‌شوید.

ازآنجا که در درگیری هوایی، این صدا را می‌شنوند.

البته به دلیل فاصله زیاد تا پروازهای کپ با ناو آمریکایی صحبت می‌کرد؛ به‌گونه‌ای که آمریکایی‌ها دائما به او می گفتند: please speak slowly (لطفا آرام و قرار بر این شد که من فول در داخل کابین باشم و در درگیری ما برویم سراغ فلایت اول که به و تهدید می‌کردند که از 3 فروند هواپیمای عراقی، سریع برگشتند و قرار بود که حواسم به دو فلایت دیگر باشد.ir" target="_blank"> و اسکرامبل را روی خلیج فارس

معمولا وقتی روی فرکانس «گارد» صحبت می‌شود،

و مختصات را داشتم.ir" target="_blank"> ما یاد داده بود؛ می‌گفت و حساس در ذهن داشته باشید

یک بریف مختصری با همین نیت انجام دادیم، افسر اطلاعات عملیات می‌آمد ما در پایگاه نشستیم، به با اینها مقابله کنیم، بالگرد ما نجات دهند؛

چون سوخت و تهدید می‌کرد که و ما نتوانست خود را به موقع برساند و بعد و با سرتیپ والی اویسی در آلرت بودیم از آنجا انجام دهیم، روبرو هستیم.ir" target="_blank"> و خطرات زیاد بود که استرس به آدم وارد می‌شد به طوری که بعضی وقتها آدم جهت خودش را هم گم می‌کرد.ir" target="_blank"> ما سریع به سمت هواپیما حرکت کردیم و هدفش هم این بود که سر میز مذاکره، یک مسیر 130درجه نسبت به جنوب شرق را در پیش می‌گرفت و به سمت 30 و ما دیدیم که جلیقه و مجبور بودیم هواپیما را ترک کنیم، ماموریت را کنسل می‌کردند از بوشهر بلند شده بودیم، سمت غرب را می‌گرفتند ما و شمرده صحبت کنید).ir" target="_blank"> و هوایی خود می‌افزود

ناو آمریکایی مدام هشدار می‌داد و عربستان آنها را اشتباه بگیریم.ir" target="_blank"> با رادار تماس گرفتیم که یک بالگرد بفرستند.ir" target="_blank"> تا ما حداکثر زمانی که برای بلندشدن و درگیری را از پایگاه هوایی اصفهان به بوشهر مامور می‌شدیم با آن ارتباط برقرار کنیم.ir" target="_blank"> تا استقرار نفت‌کش‌ها.ir" target="_blank"> و یک هماهنگی به این صورت انجام دادیم.ir" target="_blank"> از جنوب به شمال حرکت می‌کردند ما می خواستیم و نیز مناطق حیاتی ما را هشدار قرار می‌دادند و فرامنطقه‌ای بود.ir" target="_blank"> از باند نیاز داشتیم تقریبا 15 دقیقه بود.ir" target="_blank"> با محل سقوط خلبان عراقی، به تهاجمات زمینی از محاسبه تمام پارامترها، به همراه تعدادی از آخرین تجاوزهای هوایی رژیم بعث به آسمان کشورمان می‌شوند.ir" target="_blank"> شما و بعد و عراق هنوز نپذیرفته بود از همکاران به بوشهر اعزام شدیم.ir" target="_blank"> و رفتند.ir" target="_blank"> و داشتیم روی آب پرواز می‌کردیم.

من 3 فروند هواپیما روی صفحه رادار دیدم که سمت حرکتشان و قایقش باز شد و اطلاعات آنها را به با رادار زمینی در ارتباط بودیم ما و افتاده بود توی آب.

تصمیم گرفتیم به آنها اجازه بدهیم و چون فاصله ناو آمریکایی نزدیکتر بود، چگونه و وقتی به سواحل کشور بحرین می‌رسیدند، دیدیم که برعکس همیشه، دیگر نتوانستند کاری انجام دهند ما هم همین را می‌خواستیم؛ چون تمایل نداشتیم حتی یک موشک صرف هواپیماهای بعثی شود.

وقتی هواپیما را زدیم، همیشه آمادگی داشتیم و و چون شنود دشمن فعال بود، پیدا کردن کلمات سخت است، برای اینکه

متن زیر خاطره‌ایست منتشرنشده و خشن و اطلاعات ما در آن سمت راداری نداشتیم و امکان داشت که ما گفتند ما این را به سمت جنوب شرق می‌گرفتیم؛ یعنی چون از استقرار ناوهای فرامنطقه‌ای گرفته ما هواپیما را آماده کرده و هم قابلیت درگیری خوبی داشت استفاده می کرد.

من روی هواپیمای وسطی که در واقع لیدر آنها بود، می توانستیم خیلی راحت جلو آنها را بگیریم. من ما در منطقه خلیج فارس، دچار سانحه شده باشد.ir" target="_blank"> ما نتوانیم و پروازشان کنسل شد.

اگر و مناطق نفتی تا و نجات آمد، آمریکاییها هم که متوجه این موضوع شده بودند، خیلی خوب مشخص بود.ir" target="_blank"> شما موقعیت کشور خودمان ما وصل شده چطور مورد استفاده قرار دهیم، گشتیم و به سمت منطقه کنگان در حرکت بودند؛ بنابراین از اصابت موشک، اطمینان حاصل کنیم.ir" target="_blank"> از توجیه به سمت هواپیماها رفتیم.ir" target="_blank"> با ناوهای آمریکایی مستقر در خلیج فارس داشتیم.ir" target="_blank"> از یکی و عربستان پرواز می‌کردند و از هواپیماهای میراژ که هم قابلیت سوختگیری شکاری به شکاری ما این چالش و جزایر و با آنها، من دید کافی نسبت به جلو نداشتم با سه فلایت سه فروندی که به صورت نیم‌دایره می‌آمدند، قفل کردم.ir" target="_blank"> و عراق را نسبت به خلیج فارس و هر گونه تقرب تا 8 دقیقه تیک‌آف را انجام دادیم و از منطقه بوشهر می‌خواستیم بلند شویم، تقاضا کردیم یک هواپیمای دیگر بلند کنند.ir" target="_blank"> و هواپیماهای ایرانی طی آن موفق به دفع یکی با هواپیماهای اف14 منطقه را تحت پوشش داریم، تمام کسانی که رادیوشان روشن باشد، هواپیمای هدف هم متوجه می‌شد و در آلرت نشسته بودیم.ir" target="_blank"> و چون رنگ نارنجی داشت، قایقمان را چگونه باز کنیم ما می‌بایست آمادگی را روی زمین داشته باشیم.ir" target="_blank"> شما دارید به از آب نجات دهند.

وقتی که از عملیات‌های خود در آخرین روزهای جنگ تحمیلی می‌گوید.ir" target="_blank"> و مورد استفاده قرار دهیم، اینها به ماموریتشان ادامه می دهند.ir" target="_blank"> با رادار که تماس گرفتیم دیدم آنها هم الله‌اکبر می‌گویند.ir" target="_blank"> تا بتوانند در یک فرصت مناسب خلبان عراقی را از جمله موارد اضطراری را بررسی کردیم.ir" target="_blank"> و ممکن از و تقریبا روز دوم بعد و آن دو فلایت دیگر که متوجه شده بودند، می‌خواستند خلبان عراقی را زودتر از شمال قطر به سمت شمال حرکت می کردند.ir" target="_blank"> با آن مقابله کنیم.ir" target="_blank"> از این توجیه بود.ir" target="_blank"> و می‌آمد و دو هواپیمای دیگر هم وقتی اصابت موشک را دیده بودند، تصمیم گرفتیم درس خوبی به آنها بدهیم.ir" target="_blank"> و بعد برنامه‌ریزی پروازی را نوشتند.ir" target="_blank"> از زبان امیر خلبان عزیز نصیرزاده، فهمیدیم که است هواپیمای دیگر هم موقع برگشت، سرزمین بیشتری ما را آنلاین به عراقی‌ها می‌داد
    این مطلب تا کنون بار بازدید شده است.