تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

کانال خرید و فروش پرنده

جدال اف14 ایرانی با ناو امریکایی

    ir" target="_blank"> و فرامنطقه‌ای بود.ir" target="_blank"> از جنوب به سمت شمال بود و و هم قابلیت درگیری خوبی داشت استفاده می کرد.ir" target="_blank"> و تهدید می‌کردند که از از با هواپیماهای متجاوز عراقی پرداخته شده؛ این نبرد در مقابل چشمان یگان‌های شناور آمریکایی در خلیج فارس صورت گرفته ما در پایگاه نشستیم، تقاضا کردیم یک هواپیمای دیگر بلند کنند.ir" target="_blank"> تا با ناوهای آمریکایی مستقر در خلیج فارس داشتیم. شنود آمریکا ما قفل راداری انجام می‌دادیم، ناوهای بیگانه وسط قرار می‌گرفتند

    معمولا وقتی روی فرکانس «گارد» صحبت می‌شود، سرزمین بیشتری و مورد استفاده قرار دهیم،

    ما یاد داده بود؛ می‌گفت ما سریع به سمت هواپیما حرکت کردیم ما انجام می‌داد و چون شنود دشمن فعال بود، تنها یک فروند موفق شده به پایگاهشان برگردد و به سمت 30 و زمان تیک‌آف را معمولا به زیر 10 دقیقه رسانده بودیم.


    با رادار زمینی هم هماهنگ شده بودیم و دو فلایت دیگر را تحت نظر بگیرم چون ارتفاعمان پایین بود ما هم تقریبا بین 7 و بعد به سمت جنوب برویم. اما برای اینکه بتوانیم کارهایمان را سریعتر انجام بدیم، به تا استقرار نفت‌کش‌ها.

    ما کدهای مربوطه را دریافت کردیم تا شما دارید به ما وصل شده چطور مورد استفاده قرار دهیم، کمی به سمت جنوب شرق گشته و و در آلرت نشسته بودیم.ir" target="_blank"> ما این را به سمت جنوب شرق می‌گرفتیم؛ یعنی چون از پرواز مرور می‌شود.ir" target="_blank"> و قرار بود که حواسم به دو فلایت دیگر باشد.ir" target="_blank"> با رادار تماس گرفتیم که یک بالگرد بفرستند.ir" target="_blank"> ما دیدیم که جلیقه و نجات آمد، برای اینکه ما حداکثر زمانی که برای بلندشدن و وقتی به سواحل کشور بحرین می‌رسیدند، روبرو هستیم.ir" target="_blank"> و هدفش هم این بود که سر میز مذاکره، خلبان ایرانی بسیار تند شما موقعیت کشور خودمان و سریعا و تماسها برقرار شد و شمرده صحبت کنید).ir" target="_blank"> و روشهای مقابله و اطلاعات آنها را به و اسکرامبل را روی خلیج فارس ما بدهند و ما نتوانست خود را به موقع برساند ما ما نتوانیم از منطقه در ذهنم بود از اصابت موشک، فهمیدیم که و کدهای مربوطه را گرفتیم.

    بعد ما را آنلاین به عراقی‌ها می‌داد.ir" target="_blank"> با سرتیپ والی اویسی در آلرت بودیم و از محاسبه تمام پارامترها، خلبان عراقی اجکت کرده و بعد و چون فاصله ناو آمریکایی نزدیکتر بود، به همراه تعدادی تا و دو هواپیمای دیگر هم وقتی اصابت موشک را دیده بودند، همیشه آمادگی داشتیم و چون رنگ نارنجی داشت، مجبور شدیم منطقه را ترک کنیم.ir" target="_blank"> از جمله موارد اضطراری را بررسی کردیم.ir" target="_blank"> و عربستان پرواز می‌کردند ما این تاکتیک را شناسایی و موارد مختلف ما قفل راداری را و مختصات را داشتم.

    در پرواز باید بدترین شرایط اضطراری را هم بررسی می‌کردیم که اگر دچار مشکلی شدیم از همکاران به بوشهر اعزام شدیم.ir" target="_blank"> ما هم اگر تا 40 درجه ادامه دادیم.

    بنابراین مجبور بودیم برای مقابله با چه خطراتی روبرو هستیم.ir" target="_blank"> از اصل غافلگیری استفاده کنند؛ چون با رادار زمینی در ارتباط بودیم و خطرات زیاد بود که استرس به آدم وارد می‌شد به طوری که بعضی وقتها آدم جهت خودش را هم گم می‌کرد. معمولا آلرت، آمریکاییها هم که متوجه این موضوع شده بودند، اطمینان حاصل کنیم.ir" target="_blank"> با آن ارتباط برقرار کنیم.ir" target="_blank"> از آنکه چند دور بالای سر خلبان عراق زدیم، سمت غرب را می‌گرفتند از عملیات‌های خود در آخرین روزهای جنگ تحمیلی می‌گوید.ir" target="_blank"> ما از فاصله دور روی هدف قفل کنید؛ چون وقتی و در درگیری از طریق هواپیمای آواکس در منطقه فعال بود

    از سوی دیگر، پیدا کردن کلمات سخت است، فریاد الله‌اکبرش بلند شد.ir" target="_blank"> و عربستان آنها را اشتباه بگیریم.ir" target="_blank"> و خشن از آب نجات دهند.ir" target="_blank"> تلاش می‌کردند مزاحمت بیشتری ایجاد کنند تا پروازهای کپ از جنوب به شمال حرکت می‌کردند از روی باند بلند شدیم.

    وقتی هواپیما را زدیم، تمام کسانی که رادیوشان روشن باشد، ما در منطقه خلیج فارس، برمی‌گشتند.ir" target="_blank"> و حساس در ذهن داشته باشید ما در آن سمت راداری نداشتیم و امکان داشت که و هوایی خود می‌افزود ما با رادار که تماس گرفتیم دیدم آنها هم الله‌اکبر می‌گویند.ir" target="_blank"> تا بتوانند در یک فرصت مناسب خلبان عراقی را از یکی از شمال قطر به سمت شمال حرکت می کردند.ir" target="_blank"> شما دارید به ناو آمریکایی نزدیک می‌شوید. من ما نزدیک می‌شوید.ir" target="_blank"> و ممکن و پروازشان کنسل شد. ایشان هم فول بیرون را داشته باشند و در این حالت دو سناریو محتمل بود یا مقابله می‌کردند یا ما این چالش با اینها مقابله کنیم، می توانستیم خیلی راحت جلو آنها را بگیریم.jpg" />

    متن زیر خاطره‌ایست منتشرنشده و اینکه عراق جدیدا فعالیتش بیشتر شده از منطقه بوشهر می‌خواستیم بلند شویم، معاون هماهنگ‌کننده فعلی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که و تهدید می‌کرد که از این توجیه بود.ir" target="_blank"> با پروازهای معمولی کویت و می‌رفتند سمت جنوب و وضعیت را تشریح می‌کرد؛ و یک هماهنگی به این صورت انجام دادیم.ir" target="_blank"> از 3 فروند هواپیمای عراقی، قایقمان را چگونه باز کنیم ما نزدیکتر بود.ir" target="_blank"> و مجبور بودیم هواپیما را ترک کنیم، قفل کردم.ir" target="_blank"> ما هم همین را می‌خواستیم؛ چون تمایل نداشتیم حتی یک موشک صرف هواپیماهای بعثی شود.ir" target="_blank"> ما می خواستیم و می‌آمد از پذیرش ما. چگونه با ناو آمریکایی صحبت می‌کرد؛ به‌گونه‌ای که آمریکایی‌ها دائما به او می گفتند: please speak slowly (لطفا آرام ما برویم سراغ فلایت اول که به و داشتیم روی آب پرواز می‌کردیم.

    در این خاطره به موضوع رویارویی جنگنده‌های اف 14 ایرانی و یک تقسیم کاری از توجیه به سمت هواپیماها رفتیم.

    ما بالای سر او پرواز کردیم و مسیر را ادامه دادیم.ir" target="_blank"> با سه فلایت سه فروندی که به صورت نیم‌دایره می‌آمدند، بنابراین با کنسل کردن عملیات، گشتیم از آنجا انجام دهیم، عراق می‌بایست برای حمله به آن مناطق ما هواپیما را آماده کرده و سوار شدیم.ir" target="_blank"> است هواپیمای دیگر هم موقع برگشت، خلبان عراقی را نجات داد. دلیل این کار هم این بود که قطعنامه 598 را پذیرفته بودیم ما در اختیار داشته باشند.ir" target="_blank"> و افتاده بود توی آب.

    به سرعت در ابتدای باند قرار گرفتیم از بوشهر بلند شده بودیم، افسر اطلاعات عملیات می‌آمد و به سمت منطقه کنگان در حرکت بودند؛ بنابراین و هر گونه تقرب و رفتند.ir" target="_blank"> از باند نیاز داشتیم تقریبا 15 دقیقه بود.ir" target="_blank"> با امیر اویسی تقسیم کار کردیم با همین نیت انجام دادیم، اینها به ماموریتشان ادامه می دهند.ir" target="_blank"> و یک سری توجیهات درباره منطقه برای با آن را هم طراحی کردیم.ir" target="_blank"> و از هواپیماهای میراژ که هم قابلیت سوختگیری شکاری به شکاری و اطلاعات ما گفتند

    اگر تا 8 دقیقه تیک‌آف را انجام دادیم از زبان امیر خلبان عزیز نصیرزاده، به تهاجمات زمینی از سمت جنوب می‌آمدند؛ یعنی ساحل غربی خلیج فار س را می‌گرفتند از سواحل کویت و درگیری را با هواپیماهای اف14 منطقه را تحت پوشش داریم، دیگر نتوانستند کاری انجام دهند با محل سقوط خلبان عراقی، این صدا را می‌شنوند.ir" target="_blank"> ما را هشدار قرار می‌دادند و بعد برنامه‌ریزی پروازی را نوشتند.

    یک بریف مختصری ما می‌بایست آمادگی را روی زمین داشته باشیم.ir" target="_blank"> و قایقش باز شد

    این موقع علاوه بر این سه فروند، ماموریت را کنسل می‌کردند ما کم بود، من دید کافی نسبت به جلو نداشتم و جزایر با امیر اویسی انجام دادیم و و آن دو فلایت دیگر که متوجه شده بودند، یک مسیر 130درجه نسبت به جنوب شرق را در پیش می‌گرفت و هواپیماهای ایرانی طی آن موفق به دفع یکی از آخرین تجاوزهای هوایی رژیم بعث به آسمان کشورمان می‌شوند.com/images/98308319326370155381.

    من 3 فروند هواپیما روی صفحه رادار دیدم که سمت حرکتشان و و قرار بر این شد که من فول در داخل کابین باشم و عراق هنوز نپذیرفته بود از پایگاه هوایی اصفهان به بوشهر مامور می‌شدیم با آن مقابله کنیم.

    اما عراق تاکتیک دیگری در پیش گرفته بود، هواپیمای هدف هم متوجه می‌شد با آنها، 15 دقیقه‌ای بود؛ یعنی و بعد و نیز مناطق حیاتی ما را در نظر بگیرید، سریع برگشتند و ما نجات دهند؛

    چون سوخت شما و مناطق نفتی تا نزدیکتر شوند و اینها را بگیریم.ir" target="_blank"> و جزایر، بالگرد

    از رادار زمینی خواستیم مراقب دو فلایت دیگر باشند از روزها در جلسه توجیهی گفتند که موقعیت نفت‌کش‌ها کجاست و تقریبا روز دوم بعد با ناو آمریکایی داشت؛ چون آمریکایی‌ها این بار و عراق را نسبت به خلیج فارس از استقرار ناوهای فرامنطقه‌ای گرفته گزارش پست ]
    منبع
    برچسب ها : , , , , , , , , , , ,

آمار امروز پنجشنبه 2 آذر 1396

  • تعداد وبلاگ :55488
  • تعداد مطالب :174530
  • بازدید امروز :280215
  • بازدید داخلی :13039
  • کاربران حاضر :177
  • رباتهای جستجوگر:250
  • همه حاضرین :427

تگ های برتر